Amalkan Petua Ini Untuk Hilangkan Bintik-Bintik Hitam Di Wajah Terutama Mereka Yang Umur Cecah 40-an

 


Semakin usia meningkat, perubahan fizikal juga akan menunjukkan perubahan termasuk tanda-tanda penuaan yang jelas  terlihat pada kulit wajah. Selain adanya garis-garis halus di wajah, masalah bintik-bintik hitam atau jeragat juga biasanya akan  muncul di usia 40an.

Mengatasi masalah tersebut, bolehlah diamalkan dengan cara alami terutamanya dengan menggunakan lemon. Jika anda ingin tahu, lemon kaya dengan vitamin C yang mampu memudarkan tanda-tanda bintik hitam pada wajah. Malah dengan menggunakan lemon secara konsisten akan menjadikan wajah terlihat lebih bersih dan berseri.


Nak tahu bagaimana, ayuh baca perkongsian daripada perkongsian di fb milik Lelawati Lela yang sering dilihat gemar berkongsi pelbagai petua di media sosial. Jom semak.

HILANGKAN PARUT DAN BINTIK HITAM

Hai korang.Ingat Kekla lagi tak? Hehe pagini Kekla nak bagi korang satu petua yang senang sesangat untuk hilangkan parut dan bintik-bintik hitam kat muka. Yang pasti bahannye semulajadi dan selamat.

Lemon. Yup! Lemon je korang.

Caranya mudah sangat, korang belah 2 lemon tu kemudian amik lemon yang sebelah je perahkan untuk dapatkan jusnya.

Then, amik jus lemon tadi sapukan pada kulit muka korang yang berparut dan bintik-bintik tu.

Oh ya sebelum Kekla terlupa, buat ni selepas korang cuci muka tau! Jangan pulak muka penuh dengan mekap korang pergi sapu jus lemon tu. Sebab ade yang tanya. So Kekla kena la jawab kan.


Kemudian biarkan selama 10-15 minit lepas tu boleh bilas dengan air suam dan keringkan muka pakai tuala yang kering dan bersih.

Buatlah 3x seminggu ye tapi nak nampak kesan tu amik masa sikit almaklum bahan semulajadilah katakan.

Lemon mengandungi Asam Alpha dan Askorbat-L yang dapat membantu mengurangkan parut jerawat serta dapat membantu membersihkan liang pori. Lemon juga dikenali sebagai agen menghilangkan parut atau bintik hitam pada wajah.

Okey korang try la buat ye mudah-mudahan parut dan bintik hitam kat muka tu pudar atau hilang.

SUMBER  FB LELAWATI LELA

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen, Like Dan Share Ya… Terima Kasih.

Pihak Media Portal tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosiaI ini. Ianya adalah pandangan peribadi pemilik akaun, segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun itu sendiri.


Post a Comment (0)
Previous Post Next Post